lördag 8 juni 2019

94 km landsväg förbi Järbo


Kortfattat, det blev en fin premiärtur på landsvägshojen idag.
La mig på LSD-tempo, dvs långsamt tempo utan egentligt tryck i pedalerna. Kändes väldigt lätt och härligt första tre fjärdedelarna. Sista blir det som det oftast blir, man tröttnar och även lättare insats kostar på. Det blev en underbar härlig runda med varmt skönt sommarväder och klarblå himmel. Lugna vägar och jag njöt hela vägen igenom. 

Drog förbi Högbo upp till Medskogssjön där jag vek av västerut mot Järbo. En väg jag cyklade en hel del på den tiden min cykling till största delen bestod av landsvägscykling. Det börjar bli många år sedan nu, säkert sju-åtta år sedan i alla fall. Då cyklade jag gärna svängen runt Järbo. Så även idag, och sträckan från Medskogssjön är ett lågtrafikerat avsnitt, medan Jädraåsvägen däremot är mer trafikerad. Det var dock aldrig något problem. Biten mellan Järbo och Sandviken kändes längre än jag mindes den. Kom förbi PP-cykel i Sandviken och passade på att gå in och flukta lite på BMC mountainbike, samt surra några ord med Kihlman som stod och monterade svinglager. Därefter trampade jag på förbi Forsbacka och hem. Totalt 94km vilket var precis lagom för dagen. Ett riktigt skönt sätt att fördriva en lördagsförmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar